Wizerunek i ekwiwalent reklamowy Bartosza Huzarskiego oraz Ślęża Sobótka - Bike Academy
news
autorSport Analytics / 2017-08-30

Badanie zrealizowano w dniach 10-15 lipca 2017 roku na próbie 928 osób deklarujących wiedzę tego kim jest Bartosz Huzarski oraz „Ślęża Sobótka - Bike Academy”. Jako technikę przyjęto ankietę internetową. Link z dostępem do ankiety kolportowano poprzez media społecznościowe zawodnika oraz wsród osób z bazy danych Sport Analytics. Ze zgromadzonego materiału badawczego (3279 ankiet) – wylosowano zgodnie z przyjętym rozkładem próbę badawczą 928 kwestionariuszy. Ekwiwalent reklamowy określono na podstawie dostepu do monitoringu mediów firmy Brand24. Wartość wyliczono na podstawie tego ile klient musiałby zapłacić za reklamę, by dotrzeć do danej liczby odbiorców.

Cały raport do pobrania TUTAJ

Na początek zapytaliśmy respondentów, jakie są ich skojarzenia (max. 3) związane z osobą Bartosza Huzarskiego. Najbardziej popularnymi odpowiedziami były: kolarz i kolarstwo. Badani bardzo często utożsamiają też Bartosza Huzarskiego z jego akademią „Ślęża Sobótka”. Kolejnym skojarzeniem jest „Bora”, czyli obecna nazwa ostatniego teamu, w którym startował Bartosz Huzarski. Choć należy w tym miejscu zaznaczyć, iż „Huzar” występował w tej drużynie w latach 2011 – 2016, a jedynie w dwóch ostatnich sezonach nosiła ona nazwę „Bora-Argon18”. Wcześniej był to „Team NetApp” oraz „Team NetApp-Endura”. Obecnie ekipa nazywa się „Bora-Hansgrohe”, a jej barw bronią inni Polacy: Rafał Majka, Maciej Bodnar i Paweł Poljański. Udzielający odpowiedzi zwracają także uwagę, na skrót „HBA” oznaczających „Huzar Bike Academy”, jak również na Tour de France, czyli najbardziej znany, wieloetapowy wyścig kolarski świata, w którym Huzarski wystartował trzykrotnie – w latach 2014 – 2016. Części respondentów były kolarz kojarzy się po prostu z rowerem, który był przecież nieodłącznym elementem jego kariery. Niektórzy ludzie w swoich odpowiedziach wskazują na Skoda Polska, z którą Bartosz Huzarski współpracuje, profesjonalizm sportowca oraz fakt, iż bywa on współkomentatorem wyścigów kolarskich na antenie TVP Sport. Co ciekawe niewiele osób wymieniło Tour de Pologne, w którym „Huzar” dwukrotnie wygrywał klasyfikację górską (2005, 2006), a w tym roku będzie komentował w stacji TVP wydarzenia z tego wyścigu.

W kolejnym pytaniu poprosiliśmy ankietowanych, by w skali od 1 do 10 określili, jak bardzo podane przez nas cechy kojarzą im się z Bartoszem Huzarskim. Najwyższą średnią osiągnęła wiarygodność, autentyczność i szczerość dojrzałość (9,30), czyli bardzo pozytywne cechy, wskazujące na naturalność byłego kolarza. Drugie w kolejności znalazły się: pracowitość, solidność i gorliwość oraz motywowanie, inspirowanie i dzielenie się wiedzą (oba po 9,27). Ludzie chwalą sobie również kontakt zawodnika z fanami, jego otwartość i dostępność dla kibiców (9,23). Taka ocena świadczy o braku gwiazdorskich nawyków u „Huzara”, co nie jest przecież standardem w dzisiejszych czasach. W związku z działalnością Bartosza Huzarskiego po zakończeniu kariery i jego projektem „Ślęża Sobótka Bike Acedemy” doceniona została też jego prospołeczność (9,17) oraz inteligencja, kreatywność i pomysłowość (9,13). Wysoka średnia dotyczy również dojrzałości i stabilności (9,11), co zrozumiałe z racji wielu lat spędzonych w zawodowym kolarstwie. w którym spędził siedem sezonów.

Cały raport do pobrania TUTAJ

 

Foto: Bartosz Huzarski

Sport Success